Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku ze znoszeniem obostrzeń wynikających z sytuacji pandemicznej
powracamy do standardowej procedury podpisywania Umów na otrzymanie wsparcia finansowego w ramach  projektu, tj. w biurze projektu przy ul. Rejtana 5, 45-331 Opole, w obecności małżonki/a Uczestnika Projektu (w przypadku wspólnoty majątkowej) oraz poręczycieli, przy wniesieniu zabezpieczenia w formie weksla in blanco. Natomiast w przypadku wniesienia zabezpieczenia Umowy w formie hipoteki lub gwarancji bankowej, w celu podpisania wspomnianej Umowy stawia się w biurze projektu tylko Uczestnik projektu.

 

Z każdym Uczestnikiem zostanie uzgodniony termin (dzień i godzina) podpisania Umowy.
W przypadku braku możliwości stawienia się w biurze w wyznaczonym terminie Uczestnik jest zobowiązany niezwłocznie/z wyprzedzeniem poinformować o tym pracownika biura i jednocześnie ustalić kolejny termin. Zgłaszanie zmian jest obligatoryjne, ponieważ wyznaczone terminy będą uwzględniać obecność radcy prawnego, który będzie dostępny w biurze projektu w wyznaczonych dniach i godzinach pracy.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z §8 Regulaminu przyznawania środków na rozwój przedsiębiorczości, w celu należytego zabezpieczenia wykonania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu zobowiązany będzie do złożenia stosownego zabezpieczenia, a także właściwych dla wybranego zabezpieczenia Załączników
do ww. Regulaminu, wymaganych od:

  • poręczycieli: Załącznik nr 11, Załącznik nr 21 i/lub 22 i/lub 23, Załącznik nr 27, Załącznik nr 30. Wszystkie te dokumenty (poza Załącznikiem nr 21) będą uzupełniane i podpisywane
    w biurze projektu w obecności pracownika biura oraz radcy prawnego, a Załącznik nr 29
    (w przypadku gdy uczestnik/poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim) będzie uzupełniony
    i podpisany przez małżonkę/a poręczyciela w miejscu zamieszkania,
  • Uczestnika projektu: Załącznik nr 11, Załącznik nr 27 lub Załącznik nr 31 (w przypadku gdy uczestnik/poręczyciel pozostaje w związku małżeńskim) złożony przez małżonkę/a Uczestnika projektu, będą uzupełniane i podpisywane w biurze projektu w obecności pracownika biura oraz radcy prawnego.

Wniesienie zabezpieczenia wymaga również załączenia:

  • w przypadku rozdzielności majątkowej odpisu aktu notarialnego albo sądowego orzeczenia znoszącego małżeńską wspólność majątkową.

Wszystkie ww. dokumenty/Załączniki należy mieć wydrukowane ze sobą, a ich uzupełnienie
i podpisanie nastąpi w obecności pracownika biura projektu i radcy prawnego.

Ponadto przypominamy, że zgodnie z Zasadami udzielania wsparcia na założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w ramach Działania 7.3 … przed wypłatą przedłużonego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu musi udokumentować powstanie obowiązku opłacania składek
na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. W związku z powyższym, niezbędne jest dostarczenie
do biura projektu dokumentów potwierdzających powstanie/spełnienie obowiązku opłacenia
ww. składek w dwóch pierwszych miesiącach prowadzenia działalności wraz z dokumentami składanymi do zabezpieczenia Umowy.
W przypadku założenia działalności gospodarczej w kwietniu za miesiące: kwiecień i maj, natomiast w przypadku założenia działalności gospodarczej w maju
za miesiące: maj i czerwiec.

Uwaga! dot.  Załączników nr 21/22/23 - jeżeli poręczyciel jednocześnie poręcza za wykonanie dwóch umów, tj. Umowy na otrzymanie dotacji oraz Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, to w treści tych Załączników należy zmienić kwotę średniego miesięcznego dochodu
z „3 200 zł (trzy tysiące dwieście złotych)” na „3 600 zł (trzy tysiące sześćset złotych)”.